söndag 11 september 2011

Bokstavspapper

Hej sköna söndag!! I förmiddags åkte vi på en liten tur till skogen, hade tänkt oss att plocka svamp. Men se, vi hittade inget bra ställe...  Och efter en stund började det regna. Men vi fick frisk luft och fika i det fria. Och Ville fick en fästing. :-(

När jag var i affären och skulle handla förut, och tog upp ica-kortet, insåg jag att mitt körkort inte låg i plånboken. Oh no!! Insåg nästan genast att jag i fredags jobbade på LAH och hade körkortet löst i byxfickan. När jag åkte hem slängde jag byxorna i tvättsäcken... Alltså kan mitt körkort vara halvvägs till Norrköping. Ångest!!
Slängde mig genst iväg till jobbet på tvättsäcksjakt... Tvättsäcken fanns kvar och gissa om jag blev lycklig när jag hittade brallorna i botten på säcken och körkortet låg där i fickan!!

Pyssel då?! Härom dagen hade jag en LO med på Skrotboken där man skulle skapa bokstavspapper. Jag ritade av och klippte ur monogrambokstäver ur ett cardstock, sedan använde jag hela cardstocket som mask och sprayade glimmermist i flera färger. När jag var klar var jag inte riktigt nöjd med resultatet, det kändes lite naket på nå't vis. Så jag sprayade en ram runt hela pappret också.



Jag fäste fotot med washitejp och när jag fått dit titeln och min journaling kändes sidan färdig. Inga mer dekorationer behövdes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad! :-)