fredag 9 september 2011

Äntligen fredag!

Och jag är ledig i helgen, tjohoo! Blev en rekordkort arbetsdag idag då Stellas lärare ringde från skolan och sa att hon ramlat och slagit hakan i en sten. Hon hade ett jack, men de hade tejpat det och trodde inte det behövde sys. Höns- och sjuksköterskemamman kände genast att hon ville göra en egen bedömning! Som tur var var det oförskämt lugnt på jobbet, så jag kunde flexa hem innan lunch.
När jag väl kom till skolan var det full fart på min unge, skönt! Men vi åkte hem och tog det lugnt. Och tejpning lär nog räcka! Tur, för hon hade inte blivit glad på mig om jag sagt att vi skulle åka och sy...

Scrappat lite har jag gjort... En LO till designats CC och en till Skrotboken, men batteriet i kameran dog, så jag kan inte visa upp något just nu...
Men igår när jag planterade om i mina urnor ute insåg jag att jag aldrig visade min altrade välkomstskylt som jag lovade nån gång i början av sommaren... Så i brist på annat kan jag ju visa den! :-)


Inte så särskilt avancerat, men ändå... Fast en av grannflickorna har pillat bort en ros har min dotter skvallrat till mig... ;-) Annars verkar ju decopagelacket tåla väder och vind... Hittills har den hållt sig bra, får väl se efter vintern!


Visst är det tjusigt med crackle paint!? Jag gillar't iallafall!
Nu ska jag underhålla min son i väntan på att resten av familjen ska komma hem med pizza! Imorrn väntar simhallsbesök först. Sen hoppas jag att jag ska avslöja en roooolig hemlis!! :-D
Ha en fin fredagkväll!

1 kommentar:

  1. Hallå där, så kan man väl inte säga. Nu blir jag ju jättenyfiken. Vad kan det vara för hemlis? Gissar på att du har fått en dt-plats eller är jag helt ute och snurrar?;-) Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad! :-)