söndag 24 juni 2012

Midsommarcrop

Hör och häpna, men jag har kommit in i ett riktigt scrap-stim! I slutet av veckan gjorde jag ett kort och en LO till en tävling och igår gjorde jag två kort och en LO till midsommarcropen på Svensk scrapbooking. Jag har fler alster på gång och det är så kul att äntligen ha lite flyt och inspiration!!
Märkligt också att jag har gjort fler kort än LO:s... :-)

Här kommer kortet till utmaningen som skulle gå i endast svart och vitt, förutom minst tre röda blommor.

Jag är barnsligt förtjust i ramkort... Gjorde ett till häromdagen, men det får ni se en annan dag för jag glömde fota...

Nästa kort gjorde jag efter en skiss:


Somrigt värre! På skissen var det blommor, men jag dammade av mina fina fjärilspunchar! :-) Och symaskinen, som v e r k l i g e n  var dammig!! :-P

Sist men inte minst gjorde jag en LO. Jag tyckte att skissen var så himla snygg att jag kopierade den rakt av!

Mina finisar på skolkortet!! <3 Hjärtana är snygga i verkligheten men ser visst inte mycket ut för världen här... De är målade med crackle paint, picket fence... Snyggt tycker jag! Även här fick symaskinen jobba lite. Det är visst ofta så... När jag väl tar fram symaskinen en gång är jag gärna på den snart igen. :-)

För övrigt hade vi en väldigt trevlig midsommar tillsammans med familjen Ö-J. Vi åt en massa god mat, var på midsommarfirande i parken med lotterier, fika och dans kring stången. Inget av våra barn ville dock dansa, så vi tittade bara på. Anna vann högsta vinsten på lotteriet: 500 kronor på lokala ICA-handlaren... :-) Orättvist tyckte vi bybor! Haha! Sen gick vi hem och åt ännu mer mat, drack lite vin, spelade fotboll med barnen. Stella fick plötsligt feber på kvällen, men mådde ändå bra och var pigg. Igår var hon feberfri igen, skumt!
Nu ska jag krypa ner brevid lillprinsen och försöka sova lite. Imorgon börjar sista arbetsveckan innan semestern!

2 kommentarer:

  1. Jättesnygga kort och lo! Härligt när inspirationen bara drabbar en. Själv har jag inte sett till min på ett tag... Men den kommer väl tillbaka.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jisses vad du har fått mycket gjort på sistone! Helt galet snygga saker!!! Tokgillar alla 3 i detta inlägg :-) Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad! :-)